Dark Gamballe, Metal Hammer, Roman Grekčo

Prazvláštny sci-fi príbeh nám na novom albume ponúkajú DARK - na albume koncipovanom ako hudba k pomyslenému filmu alebo k poviedke, ktorá je uverejnená na zadnej strane obalu CD. Treba zdôrazniť, že ako samotná poviedka (ak to môžem ja, ako sci-fi laik posúdiť), tak aj muzika ju sprevádzajúca stojí za to.

A tu stojím pred problémom. Účelom recenzie je priblížiť muziku znejúcu z nosiča čitateľovi. A to pri DARK nejde len tak.

Vezmite si to najlepšie, čo ponúka súčasná bohatá doomová scéna, pridajte industriálne prvky, vokál štýlu D. Gahan striedajúci sa s brutálnym - "strojčekmi" spracovaným hlasom plus éterický dámsky hlások (istá Hedvika) a máte len matný náznak toho, čo sa na tomto albume deje. Každý nový tón, ďalšia sekunda skrývajú prekvapenia, napríklad v podobe až techno postupou. Ale DARK s týmito atribpracovali už v minulosti, ale môjho názoru týmto albumom svoj štýl a osobitosť priviedli k dokonalosti. Nebudem vyzdvihovať jednotlivé skladby - nemá význam vytrhávať ich z kontextu, jedná sa o celistvý príbeh. Názvy aj texty piesní sú v jazyku civilizácie Gamballe. Spomínaná Hedvika obsluhuje okrem svojho hlasu aj flautu, ktorá dodáva celej nahrávke vždy pri jej znení úplne nový rozmer.

No a je tu eště niečo, čo sa nedá nepripomenúť. Skladba Dark Go Home je originálne a výborné spracovanou coververziou hitu od - a teraz sa podržte! - Boney M (Gotta Go Home). Určite ašpirant na cover roka 1998. Ako som už spomenul, priblížiť aspoň vzdialeně atmosféru tohoto CD je naozaj náročné, ale dúfam, že sa mi to aspoň zčasti podarilo. Osobne som aj po cca 15-tom počúvaní albumu Gamballe nachádzal veci, ktoré ma znova a znova okúzľovali a po každom vypočutí sa mi zdal lepší.

(hodnocení: 9)